ikona wczytywania strony

Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie

Link do platformy epuap Link do BIP

Jesteś tutaj: Strona Główna ❯ Aktualności ❯ (archiwum) ❯ Zapytanie ofertowe na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) z terenu Gminy Gryfino na rok 2024 r.
← Powrót do strony głównej
← Powrót do wszystkich artykułów z menu "Aktualności" (archiwum)

Aktualności ❯ (Archiwum)

Ikonka symbolizująca artykuł

Zapytanie ofertowe na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) z terenu Gminy Gryfino na rok 2024 r.

2023-11-08

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie zaprasza do złożenia oferty na świadczenia usług schronienia dla osób bezdomnych – kobiet i mężczyzn z terenu Gminy Gryfino (ogrzewalnia, noclegownia, schronisko dla osób bezdomnych, schronisko dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, schronisko dla bezdomnych kobiet z dziećmi).

1. Zamawiający

Gmina Gryfino – Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie,

ul. Łużycka 12, 74-100 Gryfino

2. Tryb udzielenia zamówienia

Do niniejszego postępowania nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019r. art. 2 ust.1  pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. rok 2023, poz. 1605 t.j. z późn. zmianami)

3. Przedmiot zamówienia:

  1. Świadczenie usług schronienia, o których mowa w art. 48 a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U z 2023r. poz. 901 ze zm.) dla osób bezdomnych w formie:
  • tymczasowego miejsca w noclegowni,
  • miejsca w ogrzewalni,
  • tymczasowego miejsca w schronisku dla osób bezdomnych,
  • tymczasowego miejsca w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi,

których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Gryfino (w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej) oraz w szczególnie uzasadnionych przypadkach osobom potrzebującym pomocy w formie schronienia, których miejscem pobytu jest Gmina Gryfino.

  1. Przyznanie pomocy w formie schronienia będzie odbywało się na podstawie decyzji administracyjnej wydanej przez Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie. Każdorazowe umieszczenie w/w osób odbywać się będzie na podstawie skierowania do schroniska.
  2. Zamawiający przewiduje, że prognozowana maksymalna liczba osób skierowanych w ciągu roku kalendarzowego wynosić będzie łącznie 15 osób, przy czym zakłada się, że nie będzie to mniej niż 6 osób.
  3. Liczba osób wymagających schronienia – ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń, będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych. Jednocześnie zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia lub jego zwiększenia w zależności od rzeczywistych potrzeb.
  4. Wykonawca oświadcza, że przyjmuje powyższe zastrzeżenia i z tego tytułu nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego.
    Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną ilość osób korzystających z usług świadczonych przez schronisko, wyłącznie  za czas rzeczywistego przebywania tych osób w schronisku.
  5. Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 10 dnia następnego miesiąca za miesiąc, w którym zrealizowano usługę z wyłączeniem miesiąca grudnia, za który rozliczenie nastąpi do dnia 27 grudnia 2024 r.
  6. Płatność za wykonanie przedmiotu zamówienia będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 14 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury na adres Ośrodka Pomocy Społecznej w Gryfinie.
  7. Podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę prawidłowo wystawionej faktury wraz z załącznikiem zawierającym imienny wykaz osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilość dni udzielonego schronienia oraz świadczeń.
  8. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług, ich zgodności z normami powszechnie obowiązującymi oraz wykonywania tych usług stosownie do zawartej umowy.
  9.  Zamawiający zastrzega sobie podpisanie umowy z więcej niż jednym oferentem.
  10.  Zamawiający wymaga złożenia ofert częściowych tj. odrębnie na każdą
    z wymienionych form schronienia
    . Każdy oferent może złożyć jedną lub więcej ofert częściowych, w zależności od zakresu świadczonych usług.
  11.  Zamawiający zastrzega sobie by oferent był umieszczony w rejestrze placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonym przez odpowiedniego Wojewodę.
  12.  Zamawiający zastrzega aby standard usług świadczonych w prowadzonym przez oferentów placówkach był zapewniony na poziomie określonym
    w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi

i ogrzewalni (DZ. U. z 2018 r. poz. 986). 

  1.  Zamawiający zastrzega sobie unieważnienie postępowania na każdym jego etapie.

 

 

4. Termin realizacji zamówienia:

Od 01 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.

5. Opis kryteriów wybory wykonawcy:

Kryterium oceny oferty dla każdej z form schronienia (pkt 3) będzie:

90 % - cena brutto za dobę pobytu jednej osoby

10% - odległość od siedziby zamawiającego

6. Warunki realizacji zamówienia:

Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do zapewnienia osobom bezdomnym (bez względu na stan zaniedbania higienicznego) usług o standardzie, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018r. poz. 896) oraz

  • w razie potrzeby środków do odwszawiania,
  • prowadzenie pracy socjalnej mającej na celu m.in. pomoc w załatwianiu podstawowych spraw osobistych, zwłaszcza pomocy w sprawach formalno-prawnych, w tym wyrobienie dowodu osobistego, rejestracji w urzędzie pracy, ustalenie stopnia niepełnosprawności,
  • współpracy z Zamawiającym w zakresie realizacji zawartych kontraktów socjalnych i indywidualnych programów wychodzenia z bezdomności,
  • dostęp do lekarza pierwszego kontaktu.

Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie, pisemnie lub za pomocą poczty
e-mail informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia, zwłaszcza o samowolnym opuszczeniu schroniska lub dyscyplinarnym usunięciu z niego np. za nieprzestrzeganie regulaminu placówki.

Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielania schronienia.

 

Opis wymagań stawianych Wykonawcy:

1. W zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym
i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez Wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie zawarte w  załączniku nr 1 niniejszego zapytania ofertowego.

2. Wykonawca musi posiadać warunki lokalowe do udzielania schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają standard obiektów, o których mowa w  Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
i ogrzewalni oraz wymagania sanitarno-epidemiologiczne oraz przeciwpożarowe.

7. Sposób, miejsce oraz termin składania ofert:

Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w języku polskim wyłącznie na załączonym formularzu ofertowym (załącznik nr 1) w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Schronienie dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) z terenu Gminy Gryfino na rok 2024” za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego), przesyłki kurierskiej lub osobiście w sekretariacie Ośrodka w nieprzekraczalnym terminie do 24 listopada 2023 r. do godz. 15.00 na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Łużycka 12, 74-100 Gryfino.

Dopuszcza się możliwość składania ofert częściowych.

8. Wymagane dokumenty:

    1. Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu, którego data wydania nie będzie wcześniejsza niż 3 miesiące od dnia jego złożenia w niniejszym postępowaniu.
    2. Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnych.
    3. Inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do reprezentowania – dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym
      o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:
  • upoważnienie na składanie oferty na realizacje określonego zadania publicznego,
  • zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę umowy
    z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Gryfinie,
  • upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń w tym zakresie.
    1. Odpis statutu.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

9. Osoba upoważniona do kontaktu z oferentami

 Starszy specjalista pracy socjalnej koordynator Monika Tracz, tel. 91 416 25 27

w. 128

10. Złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz z wyrażeniem zgody na przetwarzanie przez Zamawiającego (Administratora) wszelkich zawartych w nich danych osobowych.

11.  Załączniki do zapytania ofertowego:

- Formularz ofertowy – załącznik nr 1

- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Zamawiającego – załącznik nr 2

 

 

Załączniki:

  1. załącznik nr 2 klazula_rodo (plik docx 20KB)
  2. Załącznik nr 1 (plik docx 15KB)
Link do Europejskie Programy Regionalne
Link do Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój
Link do Biuletynu Informacji Publicznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Gryfinie

ul. Łużycka 12
74-100 Gryfino
tel. (91)416-25-27, (91)416-25-08, faks: (91)416-25-27

Link do platformy epuapLink do bipPolityka prywatnościDeklaracja dostępności